Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Κάτι διαφορετικό...

Χρησιμοποιώντας τον πριτσιναδόρο
Η ομάδα μας δεν ασχολείται μόνο με το Scratch. Προσπαθεί να βελτιώσει και τον χώρο του εργαστηρίου. Γι' αυτό και την Τρίτη 23/02/2016 αποφάσισε να αναλάβει δράση και να χωρίσει το κοινό χώρο που μοιράζεται το εργαστήριο Πληροφορικής και το τμήμα ΑΓΜ2.Αποφασίσαμε λοιπόν να κατασκευάσουμε χώρισμα από γυψοσανίδες.
Tην Τρίτη, λοιπόν, γνωρίσαμε τα βασικά στοιχεία του σκελετού και τροποποιήσαμε κάποιες λαμαρίνες χρησιμοποιώντας λαμαρινοψάλιδα πριτσιναδόρο, δράπανο κλπ.

Φυσικά ασχοληθήκαμε και με το αγαπημένο μας Scratch μαθαίνοντας τις δυνατότητες της εντολής "μήνυμα" κα την χρήση της.

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

3η Συνάντηση

Η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο του Μπεγουλακίου στις 09/02/2016. Περιλάμβανε τόσο θεωρητικές γνώσεις που θα τις χρειασθούμε για τον έλεγχο του γατούλη ή οποιουδήποτε άλλου ήρωα χρησιμοποιήσουμε, όσο και πρακτική εξάσκηση.
Ο βραβευμένος ιστότοπος του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πάτρας
Έτσι:
  • Γνωρίσαμε ορισμένα πράγματα για τους αρνητικούς αριθμούς και πως τους παριστάνουμε
  • Μάθαμε οτι ένα σημείο στο επίπεδο το καθορίζουν δύο αριθμοί που λέγονται συντεταγμένες του σημείου. Το ζευγάρι αυτό των αριθμών μπορεί να είναι θετικοί ή αρνητικοί.
  • Μάθαμε τις διαστάσεις της σκηνής και είδαμε το grid x-y υπόβαθρο του scratch
  • Τέλος κάναμε αναζήτηση φωτογραφιών που έχουν σχέση με την Οδύσσεια, τις κατεβάσαμε στον υπολογιστή μας και προσπαθήσαμε να τις κλιμακώσουμε με την χρήση του "Gimp 2".
  • Φυσικά μιλήσαμε για τα πνευματικά δικαιώματα που έχουν αυτοί που έφτιαξαν αυτές τις φωτογραφίες
Τα πράγματα κάποια στιγμή έγιναν πολύ δύσκολα. Ελπίζουμε οτι την επόμενη φορά θα τα πάμε καλύτερα

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

2η Συνάντηση

Την Τρίτη 26 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση της ομάδας μας στο εργαστήριο Πληροφορικής της Α' Βαθμίδας.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης αυτής
  • Γνωρίσαμε μια εφαρμογή επεξεργασίας εικόνας.
  • Βγάλαμε κάποιες συμπληρωματικές φωτογραφίες που ήταν απαραίτητες για την "Παρουσίαση του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής" και 
  • Ξεκινήσαμε την "Παρουσίαση της επιστροφής του Οδυσσέα" με την βοήθεια του Scratch
  • Συμπληρώσαμε την ψηφιακή αίτηση για την συμμετοχή μας στο φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας με κάποια ονόματα παιδιών που είχαμε ξεχάσει.

Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016

1η Συνάντηση

Την Τρίτη 12/01/2016 έγινε η πρώτη συνάντηση της μικρής αλλά δυναμικής μας ομάδας στο εργαστήριο Πληροφορικής του κτηρίου στο Μπεγουλάκι.
Κατά την συνάντηση αυτή, τα μέλη της ομάδας μας:

  • Γνωρίσθηκαν καλύτερα.
  • Αποφασίσαν για τους ρόλους που θ' αναλάβει ο καθ' ένας.
  • Μίλησαν για την φωτογραφία, τα είδη των φωτογραφικών μηχανών, και με την βοήθεια των videos που είδαμε από το youtube.
  • Ξεκινήσαν τις ηχογραφήσεις που θα χρειασθούν για την παρουσίαση της "Επιστροφής του Οδυσσέα στην Ιθάκη", χρησιμοποιώντας το audacity.

Η πρώτη συνάντηση τελείωσε και περιμένουμε ανυπόμονα την δεύτερη.

Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015

Αφίσα


Η αφίσα περιλαμβάνει ένα συνδυασμό έργων που έκανε η ομάδα μας στο εργαστήριο Πληροφορικής χρησιμοποιώντας την ζωγραφική που δίνει το περιβάλλον της γλώσσας προγραμματισμού Scratch.
Έτσι στο επάνω μέρος έχουμε τους δύο πρωταγωνιστές μας φωτισμένους με σημειακό φωτισμό: τον RoboOne και την RoboTwo που ουσιαστικά θα κάνουν τις παρουσιάσεις, με χρήση φωνής που θα δανεισθούν από την ομάδα, αλλά και με γραπτό κείμενο που απευθύνεται κύρια σε άτομα με αδυναμία να παρακολουθήσουν την αφήγηση. Το υπόβαθρο είναι σε χρώμα μπλε, και αποτελείται από συνδυασμούς των 2 ψηφίων που χρησιμοποιούν όλες οι ψηφιακές συσκευές.
Ακριβώς από κάτω υπάρχει μία διάβαση που διασχίζει ο γατούλης του Scratch, προσπαθώντας να φτάσει τις εντολές-τουβλάκια που είναι τοποθετημένα σε ένα κουτί στην άλλη άκρη της διάβασης.

Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015

Σκοπός του ιστολογίου

Σκοπός του ιστοτόπου αυτού, είναι να υποστήριξει τόσο το  έργο που θα παρουσιασθεί στο 6ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας όσο και την συμμετοχή μας στο 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Παιχνιδιού στο Scratch (2015-2016).
To φεστιβάλ  θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα Πέμπτη 7, Παρασκευή 8 και Σάββατο 9 Απριλίου 2016, π α ρ ά λ λ η λ α με το, Ηράκλειο, Αγρίνιο, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κομοτηνή, Λάρισα, Μυτιλήνη, Πάτρα, Πύργο Ηλείας, Ρόδο, Τρίκαλα, Φλώρινα, και Χανιά

Tο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πάτρας, για πρώτη φορά φέτος, θα πάρει μέρος στο φεστιβάλ μ' ένα έργο που έχει σαν τίτλο "Παρουσιάσεις με το Scratch" .

Για την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών μας θα χρησιμοποιήσουμε μικτό σύστημα διδασκαλίας που περιλαμβάνει εξ' αποστάσεως εκπαίδευση με την βοήθεια του Moodle (http://users.sch.gr/tsormpat/moodle), και φυσικά τις δια ζώσης συναντήσεις.
Οι μαθητές που θα πάρουν μέρος στο φεστιβάλ θα προμηθευθούν από το σχολείο μας  όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης που είναι απαραίτητα για την χρήση της πλατφόρμας MOODLE

Στα πλαίσια του μαθητικού φεστιβάλ παρουσιάζονται  έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο), στα πλαίσια άλλων σχολικών δραστηριοτήτων κλπ.

Η συγκεκριμένη μαθητική συνάντηση δίνει την ευκαιρία:
α) να αναδειχθεί η δημιουργικότητα των μαθητών μέσα από εργασίες που εκπονούνται με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών της Πληροφορικής και όχι μόνο.
β) να παρουσιαστούν οι εργασίας που εκπονήθηκαν σε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και την ευρύτερη κοινωνία,
γ) να υπάρχει ενημέρωση και διάδοση των μαθησιακών δραστηριοτήτων, οι οποίες καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση, μέσω των σχεδίων εργασίας και της επίλυσης πρακτικών προβλημάτων και
δ) να συμβάλλει στην επικοινωνία των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) μεταξύ τους και με την ευρύτερη κοινωνία.
Το Μαθητικό Φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, στοχεύει στο να δίνει κίνητρο για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών γι’ αυτό και επιβραβεύει την κάθε συμμετοχή.
Δικαίωμα συμμετοχής έχει κάθε σχολείο της Ελλάδας, ανεξάρτητα της περιοχής που βρίσκεται, με την επισήμανση ότι η οργανωτική του Φεστιβάλ δεν μπορεί να καλύψει έξοδα μετακίνησης και διαμονής.
Προϋποθέσεις συμμετοχής:
(α) Μία σύντομη παρουσίαση (<10΄) της εργασίας από τους μαθητές σε ακροατήριο.
(β) Η διάθεση ενός Υπολογιστή και ενός βιντεο-προβολέα από κάθε σχολείο για την υποστήριξη του Περιπτέρου Παρουσίασης. Ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής και μία ομάδα μαθητών οφείλουν να παραμείνουν στον εκθεσιακό χώρο για ένα χρονικό διάστημα τουλάχιστον 2-3 ωρών ώστε να εκθέσουν το έργο τους και να απαντούν σε ερωτήσεις γι’ αυτό.
(γ) Ανάρτηση κατάλληλου υλικού για κάθε έργο στην τοπική ιστοσελίδα του Φεστιβάλ με ευθύνη του συντονιστή εκπαιδευτικού Πληροφορικής.

Η διεύθυνση του 6ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι http://6digifestach.blogspot.gr/. Σε αυτή την διεύθυνση θα εμφανιστούν όλα τα έργα που θα παρουσιασθούν στην φετινή εκδήλωση .